sábado, 12 de marzo de 2011

ELS SENTIMENTS

Dins del monogràfic del curs, un altre fil conductor és : ELS SENTIMENTS.

Les emocions formen part de la nostra persona des del moment del naixement i tenen un paper fonamental en la construcció de la nostre personalitat i de les relacions que establim amb els altres. 

Els alumnes han de ser capaços de reconèixer, expressar i controlar els seus sentiments i les seves emocions.

Com a mestres hem de:
-        Fomentar la construcció d’una personalitat pròpia que permeti als infants expressar-se lliurement però aprenent a respectar els altres.
-        Afavorir la interacció i comunicació tant amb els companys com amb els adults.
-        Promoure l’expressió dels propis sentiments mitjançant la utilització dels diferents llenguatges …

Per això, a classe, treballem aquest aspecte utilitzant diferents “eines”:

1.     Les nostres cares: a classe varem confeccionar un mural, amb fotos dels propis alumnes, on es reflecteixen diferents sentiments. Es tracta de que els infants se’n adonin que mitjançat l’expressió de la cara podem saber com es senten els altres: la nostre mirada, la forma que posem els llavis, les celles, … transmeten el que sentim. L’objectiu és entendre i aprendre a “llegir” què ens expliquen les cares dels altres per poder interpretar com es senten.



2.     Imatges de vegetals: utilitzem l’original llibre “vegetal como sientes” per a explicar el concepte de les emocions que ells experiments. Mitjançant les imatges els nens/es poden interpretar diferents sentiments i emocions.


3.     Els contes i els seus personatges: a tots els infants els agraden molt els contes i com a recurs educatiu tenen un gran valor. Els contes permeten als infants comprendre accions i sentiments dels altres i identificar-se amb els diferents personatges. Els hi ajuden, per tant, a acceptar, entendre, superar … les seves pròpies experiències i sentiment.




4.     Les obres d’art: Observant quadres de diferents pintors, els alumnes podran adonar-se que segons els colors, les formes, els personatges que apareixen... els artistes volen representar diferents sensacions i/o sentiments. En una conversa col·lectiva els nens/es hauran d’expressar què veuen?, què senten?, per què?

No hay comentarios: