Al segon trimestre varem treballar el sentiment d’enuig.
Per introduir el tema vaig contar el conte “QUAN ESTIC ENFADAT”.
A partir de la narració del conte van sorgir diferents converses, on parlàrem de:
- Quan estic enfadat?
- Coses que puc fer per a no estar enfadat.
- Coses que podem fer per a que els altres no estiguin enfadats.
- Etc.
A la classe varem fer un “joc” on els nens/es havien d’acabar la frase: estic enfadat quan... i amb totes les aportacions dels nens varem fer un mural.
A partir del llibre “Vegetal cómo sientes”, utilitzant les imatges que veureu a continuació, els nens/es havien de respondre les següents preguntes:
- Què passa a la foto?
- Com es senten i perquè?
Les respostes dels nens/es (igual que va passar amb el sentiment d’alegria i tristor varen ser: reveladores, divertides, sorprenents, curioses...
L’obra d’art que vaig utilitzar a classe per a treballar aquest sentiment, va ser: “Duelo a garrotazos” de GOYA.
Vaig mostrar l’obra totalment tapada i poc a poc anava destapant una part i fent preguntes per a que els nens donessin la seva explicació.
Aquí teniu algunes de les aportacions del nens/es:
- ESTAN LLUITANT PERQUÈ S’HAN ENFADAT.
- ESTAN LLUITANT PERQUÈ UN HA RROBAT UNA COSA.
- UN SENYOR QUE CRIDA AL SEU AJUDANT PER A QUE MIRI UN FORAT GEGANT.
- DOS HOMES QUE ES BARALLEN PERQUÈ NO VOLEN SER AMICS.
- UN VAQUERO QUE AGAFA ALS DOLENTS.
- ES BARALLEN PERQUÈ NO SON AMICS.
- ES BARALLEN PERQUÈ S’HAN ROBAT EL MENJAR.
Desprès de la conversa cada nen ha fet la seva interpretació personal de l’obra i aquí podeu veure el resultat:
Com podeu veure el treball d’un altre sentiment ens ha donat l’oportunitat de compartir i aprendre moltes coses.
No hay comentarios:
Publicar un comentario